Iconos cabecera

Destaquem

  • A l’Aeroport i al tren en bus A l’Aeroport i al tren en bus
    Horaris bus Aeroport de Reus i estació tren AVE
  • SEM 2018SEM 2018
    Setmana Europea de la Mobilitat 2018

Èxit de participació a la 8a Cursa de Transports #mobilitat2018 (26/09/2018)

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat s’ha celebrat la 8a edició de la Cursa de Transports del Camp de Tarragona, organitzada per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic i els ajuntaments de Tarragona, Altafulla, Mont-roig del Camp, Reus, Salou i Valls, i de voluntaris de Vila-seca i de Cambrils.

L’esdeveniment ha comptat amb la participació d’una trentena de participants sobre 8 rutes interurbanes cobertes amb diversos modes de transport: en bici, bici elèctrica i solar, en moto, en cotxe dièsel, cotxe elèctric, bus dièsel, tren elèctric i una ruta urbana.
Aquesta cursa serveix per demostrat quines són les veritables prestacions dels modes de transport, quant costen i què li suposen a la nostra atmosfera.

Desenvolupament de la Cursa
La sortida de les 8 rutes interurbanes s’ha fet des de la porta dels ajuntaments d’Altafulla, Cambrils, Mont-roig del Camp, Reus, Salou, Valls, el Vendrell i Vila-seca fins la plaça de la Font a Tarragona. La ruta urbana va des del barri de Sant Salvador fins l’Ajuntament de Tarragona; cobrint distàncies entre 6,3 i 29 quilòmetres. Les sortides s’han produït entre les 7:20 i les 09:10 hores del matí.

Pel que fa la rapidesa porta a porta, el cotxe ha estat el més ràpid gairebé a totes les rutes on ha participat, amb unes velocitats mitjanes entre els 13,5 i els 36 km/h, seguit de la moto, amb velocitats entre 28,5 i els 33,8 km/h. El transport públic ha guanyat a una de la ruta des de Vila-seca gràcies al tren de Rodalies. Les velocitats comercials del tren i bus han estat entre els 12,13 i els 31 km/h, i les de la bicicleta entre 14 i 20 km/h. Les diferències de temps de viatge entre transport privat i transport públic només han superat els 15 minuts a 3 de 8 casos.

Repercutint els costos reals; el cotxe ha costat entre 8 i 12 vegades més que el transport públic en zona interurbana, i 6 vegades en zona urbana, imputant les despeses d’adquisició del vehicle, els costos de manteniment, impostos, assegurances, etcètera. Pel que fa el transport públic s’ha tingut en compte la desena part del cost d’una T-10/30 integrada; equivalent a 0,98 €. Al cas dels turismes s’ha considerat dues hores d’Àrea Blava de Tarragona; és a dir, 2,20 €.

Més informació al PDF adjunt

Font: Associació per a la Promoció del Transport Públic

Resultats Camp de Tarragona (856 kB)

Èxit de participació a la 8a Cursa de Transports #mobilitat2018

[Tornar a Notícies]

 
Carrer d' Anselm Clavé, 1 43004 Tarragona